2013. február 6., szerda

Hagymával, chilivel és olívabogyóval sült sertéskaraj



Szombaton disznóvágáson voltunk. A hurka, kolbász mellé kaptunk kóstolónak egy kis karajt is, amihez keresnem kellett egy egyszerű receptet, hogy még frissen elkészíthessem.
A zöldségesnél nagyon szép chili paprikákat kaptam, és még egy jó tanácsot is, hogy hogyan tároljam őket: ha egyesével alufóliába tekerem a paprikákat, és úgy rakom a hűtőbe, hónapokig eláll. Ezt ki is fogom próbálni, mert jól bevásároltam belőlük J.
Martha Stewart receptjéből indultam ki, de mivel sehol sem kaptam édeskömény gyökeret, én ezt hagymával helyettesítettem. Talán egyszer majd édesköménnyel is kipróbálom.

Hozzávalók:
1 kg sertéskaraj
2 tk. durva só + a zöldségre
2 tk. egész római kömény
2 tk. koriander mag
1 tk. fekete bors
olíva olaj
8 db kis fej vöröshagyma
8 chili paprika
1 bögre olívabogyó

Elkészítés:
A sertéskarajt besózom, a fűszereket kimérem egy mozsárba, és jól összetöröm. A húst a fűszerkeverékkel jól bedörzsölöm, és félrerakom fél órára szobahőmérsékleten pácolódni.
A sütőt ez alatt előmelegítem 220 fokosra (gázsütő 4,5-es fokozat). A karajt alaposan bedörzsölöm az olajjal, kiolajozott tepsibe teszem, és 20 percre berakom a sütőbe. Kétszer-háromszor megfordítom és beolajozom a húst, hogy mindenhol ropogós kérget kapjon.
Ha már szépen megpirult, a sütőt letekerem 190 fokosra (gázsütő 3-as fokozat), a karajt meglocsolom, alufóliával letakarom és visszateszem a sütőbe. Negyed óra elteltével hozzáadom a megpucolt és négyfelé vágott vöröshagymát és az egész chili paprikát, sóval, borssal fűszerezem.
A húst zöldségekkel együtt alufólia alatt 20 percig sütöm, utána alufólia nélkül még negyed órát pirítom az egészet. 
Szeletelés előtt negyed órát pihentetem a karajt, majd a sült zöldségekkel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése