2013. április 28., vasárnap

Csíkos kalács


Mohától tanultam ezt a Csíkos kalácskoszorú receptet, ami sokkal finomabb, mint a bolti megfelelője. Reggelire, vajjal megkenve, egy csésze kávéval vagy tejjel, frissen és puhán, isteni…
Most sütöttem harmadszorra, és végre sikerült kitapasztalnom, hogy gázsütőben milyen fokozat és mennyi idő kell neki. Kisebb fokozaton, kevesebb ideig sütöttem, de még így is kicsit sötét lett a teteje.
Még azt megjegyezném, hogy mindenképpen érdemes holland kakaóporral készíteni, mert sötétebbek lesznek tőle a csíkok, és kalács úgy mutatósabb. Ezt most sima kakaóporral sütöttem, és látszik is, hogy fakóbbak a csíkok. Persze ettől még marad ez a kedvenc kalácsom :)!

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
20 dkg rétesliszt
15 dkg porcukor
30 ml tej
2,5 dkg friss élesztő
2 dl joghurt
2 tojás + 1 sárgája a kenéshez
5 dkg puha vaj
csipet aszkorbinsav
1 csomag vaníliás cukor
2 ek. holland kakaópor kevés vízzel kikeverve

Elkészítés:
Az élesztőt belemorzsoltam a langyos tejbe, hogy egy kicsit felfusson, amíg kimérem a többi hozzávalót.  
Egy kelesztőtálba teszem a lisztet, a porcukrot, a vajat, a tojást, a joghurtot, az aszkorbinsavat és a vanillint, végül az élesztős tejet is hozzáöntöm, és 10 percig dagasztom.  
A tésztát két részre osztom, az egyik felébe belegyúrom vízzel elkevert kakaóport, és duplájára kelesztem mindkettőt egy óra alatt.
A megkelt tésztákat lisztezett deszkára borítom, majd két-két részre osztom. Kinyújtom az egyik kakaós tésztát egy 20x50 cm-es téglalappá, majd egy fehéret is. A kakaós lapot a fehér lapra teszem, és feltekerem.
A másik két tésztával is így járok el, a két „kígyót” összetekerem, koszorút formálok belőle, a végeit összenyomom.
Sütőpapírral kibélelt tepsiben hagyom még kelni 45 percig, a kelesztés félidejénél éles késsel bevágom az íveket.
 Egy kevés vízzel elkevert tojás sárgájával lekenem, 170 fokosra előmelegített (gázsütő 1,5-es fokozat) sütőben 30 perc alatt megsütöm. 

6 megjegyzés:

  1. Kedves Hédi, kérlek, nézz be hozzánk a Sünis kanál blogra, van ott számodra egy kis meglepi! ;) Üdv: Macskanyelv és Gold

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Macskanyelv és Gold!

      Köszönöm a díjat, és gratulálok Nektek is :)! A blogotokhoz szintén, már korábban is jártam nálatok - megcsodálni a Gyökérkenyereteket - de most kicsit alaposabban is szétnéztem. Nagyon szépek a fotók és igazi finomságokat csináltok :)!

      Törlés
  2. Gyönyörködtem már benne a FB-on is, de muszáj volt meglesnem a receptet is! Gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Teller Cake!

      Először is gratulálni szeretnék a díjaidhoz :)! Nagyon örülök hogy tetszik a kalács, szerintem próbáld ki ;)!

      Törlés
  3. Na ez a kalács, na ezt felírtam magamnak:) Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Nyammm!

    Köszönöm szépen, de az érdem igazából Moháé, mert övé a recept :).

    VálaszTörlés