2013. április 27., szombat

Medvehagymás-túrós háromszögek


A maradék fél csokor medvehagymámhoz kerestem valami sós harapnivaló receptet. Medvehagymás pogácsát már régóta tervezek sütni, de most valami gyorsra és egyszerűre gondoltam, mondjuk leveles tésztából. Neánál találtam egy Medvehagymás-túrós háromszög receptet, és nem is keresgéltem tovább, pont ilyet szerettem volna :).

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta
25 dkg túró
1/2 csokor friss medvehagyma
bors
1 tojássárgája a kenéshez

Elkészítés:
A leveles tésztát a fagyasztóból kivéve lisztezett deszkára teszem, 25 perc alatt kiolvasztom.
A medvehagymát apróra vágom, a túrót összetöröm. A túróba belekeverem a medvehagymát, sóval és borssal ízesítem.
A leveles tésztát vékonyra nyújtom és négyzeteket vágok belőle. Mindegyik lapocskára egy kiskanálnyi túrós tölteléket rakok. Háromszög alakúra hajtom, a tészta szélét jól összenyomkodom.
A háromszögeket sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom, a tetejüket megkenem egy kis vízzel elkevert tojássárgájával. 200 fokra (gázsütő 4-es fokozat) előmelegitett sütőbe teszem, ropogósra sütöm.
Frissen a legfinomabb!

2 megjegyzés:

  1. Hűűű, de rég készítettem, pedig most van is hozzá friss medvehagyma. De jó, hogy eszembe juttattad, sütök én is valamelyik nap. Nagyon guszta lett a tiéd. A medvehagymás pogit se hagyd ki, mert az egyszerűen ellenállhatatlan. :))

    VálaszTörlés
  2. Köszi :)! A medvehagymás pogihoz lassan meg is vehetem a medvehagymát, ha még az idei szezonban ki akarom próbálni... A receptem már megvan hozzá: a Te juhtúrós változatod nagyon csábítóan hangzik ;)!

    VálaszTörlés