2014. május 17., szombat

Gyömbéres-citromos-matcha teás bonbon

































Praliné Zsuzsinál találtam ezt a kifinomult ízkombinációt, amit azonnal ki kellett próbálnom! Elsőre nem igazán tudtam elképzelni, hogy pontosan milyen is lesz együtt a matcha tea és a gyömbér, de az eredmény minden várakozásomat felülmúlta, fantasztikus lett!
A matcha zöldtea port eddig csak a csokiburok színezésére használtam, ideje volt már töltelékként is megkóstolnom. Ahogy vártam, a zöld tea kevésbé domináns ízét nagyon jól kiegészíti és kiemeli a gyömbér és a citrom frissessége, és nagyon tetszik a krém zöld színe… (ez utóbbi lehet, hogy csak az én mániám, még a pisztáciás bonbonnál kezdődött...).

Hozzávalók:
(18 darabhoz)
- A töltelékhez:
  105 g fehér csoki
  45 g habtejszín
  1,5 kezeletlen citrom héja
  1,5 tk. glükózszirup (vagy akácméz)
  15 g frissen facsart citromlé
  1 kk. matcha teapor
  6-7 szelet kandírozott gyömbér 
  1,5 tk. puha vaj
- A csokiburokhoz:
   200 g étcsoki
   1%-nyi porított kakaóvaj
   30 g fehércsoki + 1 kk. Matcha teapor a díszítéshez

Elkészítés:
A töltelékhez egy kisebb lábasban felmelegítem a tejszínt, hozzáadom a reszelt citromhéjat és a glükózszirupot (vagy akácmézet), felforralom, majd a tűzről lehúzva belekeverem a feldarabolt fehér csokit, a matcha teaport és a citromlevet. Amikor a krém már 35 fokosra hűlt, a vajat is hozzáadom, végül az apróra vágott kandírozott gyömbérdarabokat is beleforgatom.
A csokiburok elkészítését a díszítéssel kezdem: a 30 grammnyi fehér csokit megolvasztom és temperálom, és a matcha teaporral egyneműre keverem. A zöldre festett fehér csokiból vékony csíkokat csurgatok a polikarbonát formába, és az ujjammal szétkenem, hogy foltokat kapjak.
Amíg a zöld minta megszilárdul, temperálom az étcsokit, majd elkészítem a bonbon hüvelyeket és hűtőbe teszem egy 10 percre, hogy megszilárduljon.
A habzsákba töltött matcha teás krémet is a csoki hüvelyekbe adagolom, ügyelve arra, hogy maradjon hely a lezáráshoz. Ismét hűtés következik.
Az maradék étcsokit újratemperálom, majd lezárom a bonbonokat. Hűtés után kifordítom a formából a kész bonbonokat.



2 megjegyzés:

  1. Végre van több fotó!!! :) (A bonbon meg szuper, szeretek nálad kalandozni. Végül a málnás bonbont elfelejtette fotózni, de majd legközelebb.)

    VálaszTörlés
  2. Megkostoltam, nagyon finom! Az izet a mennyei mannahoz tudnam hasonlitani. :) Üdv, Evi.

    VálaszTörlés