2017. augusztus 18., péntek

Málnás-szedres-áfonyás kosárkák


Egy egyszerű és mutatós süti receptet hoztam most, amit legutóbb júniusban, a horvátországi nyaralásunkon készítettem el (a szép kék asztal miatt erről az adagról is készült fotó, lásd lent).
Egy kicsit meglepett, hogy a friss málna, szeder, áfonya kombináció beszerzése – jó áron – még Horvátországban sem sikerült, de talán most, augusztusban a nagyobb erre az esély.
A tészta gyorsan elkészült, a réteslapokat csak vajjal összeragasztottam, muffin formába  igazítottam, és pár perc alatt ropogósra sütöttem. A kihűlt kosárkákat a mascarpone krémmel megtöltöttem, friss gyümölcsökkel megszórtam, és már el is készült az isteni desszert.
A mascarpone krém viszonylag natúr íze miatt nagyon jól érződik a friss gyümölcsök íze - a ropogós tészta pedig izgalmas textúrát kölcsönöz az egésznek.

Hozzávalók:
(kb. 18 db-hoz)
1 csomag rétestészta (16 lap)
5 dkg vaj
20 dkg mascarpone
1 dl habtejszín
1 citrom reszelt héja
3-4 dkg porcukor
vaníliaaroma
szeder
málna
áfonya
mentalevél

Elkészítés:
A megolvasztott vajjal kikenjük a muffintepsi mélyedéseit. A rétestésztát lisztezett deszkára rakjuk, és ha épp nem használjuk, konyharuhával letakarjuk, hogy ne száradjon  ki. Egy lapot megvajazunk, ráhelyezünk még egy lapot, ezt is megvajazzuk, és addig folytatjuk, amíg 4 lap nem lesz egymáson. Az utolsó lapot is vajazzuk. Az összeragasztott lapokat 9 egyforma téglalapra vágjuk, és kettesével egymásra rakjuk úgy, hogy a sarkok ne fedjék egymást, és nyolcszöget alkossanak. Ugyanígy járunk el a többi tésztával is. Az így előkészített tésztalapokat a muffintepsi mélyedéseibe tesszük, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük.
A mascarponét elkeverjük a porcukorral, a citromhéjjal és a vaníliával, majd a felvert habtejszínt óvatosan hozzádolgozzuk. A krémet habzsákba kanalazzuk, és a kihűlt tésztakosárkákba töltjük. A málnát, az áfonyát és a szedret a süteményekre halmozzuk, a tetejüket mentalevéllel díszítjük. Tálalás előtt pár órát hűtőben pihentetjük.

 A recept a Kifőztük magazinban is megjelent.


2 megjegyzés: